Informasjon om Angrerett
Angrerett for Forbrukere
(En forbruker er enhver fysisk person som inngår en juridisk transaksjon for formål som hovedsakelig ikke kan tilskrives deres kommersielle eller selvstendige profesjonelle virksomhet.)
Angrerett
Du har rett til å angre denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn.
Angrefristen er 14 dager fra den dagen:
- Du eller en tredjepart utpekt av deg, som ikke er transportøren, mottok varene, dersom du bestilte én eller flere varer i én enkelt bestilling og de leveres samlet.
- Du eller en tredjepart utpekt av deg, som ikke er transportøren, mottok den siste varen, dersom du bestilte flere varer i én enkelt bestilling og de leveres separat.
- Du eller en tredjepart utpekt av deg, som ikke er transportøren, mottok den siste delen eller stykket, dersom du bestilte en vare som leveres i flere deler eller stykker.
For å utøve din angrerett må du informere oss (Boni-Shop GmbH, Apollostraße 9, 30952 Ronnenberg, Telefon: 04221 45 777 00, E-post: info@boni-shop.com) om din beslutning om å angre denne avtalen ved hjelp av en tydelig erklæring (f.eks. et brev sendt med posten eller en e-post). Du kan bruke det vedlagte angrerettskjemaet, men det er ikke obligatorisk.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om utøvelse av angreretten før angrefristen utløper.
Konsekvenser av Angreretten
Hvis du hever denne avtalen, vil vi refundere deg: den fulle prisen hvis feilen ligger hos oss, eller kostnaden for varene UTEN fraktkostnader ved heving på din forespørsel (med unntak av eventuelle tilleggskostnader som oppstår dersom du velger en annen leveringsmetode enn den rimeligste standardleveringen vi tilbyr), og dette vil bli gjort umiddelbart og i alle tilfeller senest 14 dager fra den dagen du informerer oss om din beslutning om å heve avtalen.
For denne refusjonen vil vi bruke samme betalingsmåte som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med deg; under alle omstendigheter vil denne refusjonen ikke medføre noen kostnader for deg.
Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varene eller til du har fremlagt bevis for at du har sendt varene tilbake, avhengig av hva som inntreffer først.
Du må sende tilbake eller overlevere varene til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har informert oss om din beslutning om å angre avtalen. Fristen er oppfylt hvis du sender varene før perioden på 14 dager utløper.
Vi dekker returkostnadene for varer som kan sendes som pakker. Du er ansvarlig for returkostnadene for varer som ikke kan sendes som pakker, opp til 79 EUR.
Du er kun ansvarlig for eventuell redusert verdi på varene dersom dette skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.
Unntak fra Angreretten
Angreretten gjelder ikke for avtaler om:
- Levering av varer som ikke er prefabrikkert og hvor produksjonen er basert på et individuelt valg eller beslutning fra deg, eller som er tydelig tilpasset.
- Levering av varer som kan forringes eller utløpe raskt.
- Levering av alkoholholdige drikker hvor prisen ble avtalt ved inngåelsen av kontrakten, og leveringen kun kan skje etter 30 dager og hvor verdien avhenger av svingninger i markedet utenfor vår kontroll.
- Levering av aviser, tidsskrifter eller magasiner, unntatt abonnementsavtaler.
Angreretten utløper før tiden for avtaler om:
- Levering av forseglede varer som ikke er egnet for retur av helse- eller hygienemessige årsaker og som er åpnet etter levering.
- Levering av varer som etter levering er blandet med andre varer på en slik måte at de ikke kan skilles.
- Levering av lyd- eller videoopptak eller programvare i forseglet emballasje, dersom denne forseglingen er brutt etter levering.
Angrerettskjema
(Hvis du ønsker å angre avtalen, vennligst fyll ut dette skjemaet og send det tilbake til oss.)
Til Boni-Shop GmbH, Apollostraße 9, 30952 Ronnenberg, E-post: info@boni-shop.com
Jeg/vi () gir herved beskjed om at jeg/vi () angrer på avtalen om kjøp av følgende varer ()/tjenester ():
- Bestilt den ()/mottatt den ()
- Navn på forbruker(e):
- Adresse til forbruker(e):
- Forbrukerens(e) signatur (kun hvis skjemaet sendes på papir):
- Dato:
(*) Stryk det som ikke gjelder.